Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Informace a opatření k šíření nákazy koronaviru

Typ: aktualita
Informace a opatření k šíření nákazy koronaviru 1 Veškeré důležité informace, preventivní opatření, nařízení vlády, ministerstev, opatření města atd. naleznete zde. Aktualizace 24.04.2020

Krizový štáb města

Alexandr Terek, starosta

starosta@hornislavkov.cz

tel.: 724 796 727

 

Tomáš Straka, místostarosta

straka@tjpsro.cz

tel.: 730 823 697

 

Martin Stark

martin.stark@hornislavkov.cz

tel.: 602 287 441

 

Bc. Zdeněk Chlebuš, radní, ředitel TS

reditel@tshs.cz

tel.: 602 110 503

 

Monika Volfová, vedoucí OMI

monika.volfova@hornislavkov.cz

tel.: 602 110 499

 

Aktualizace 24.04.2020

Vláda zrychlila scénář uvolňování mimořádných opatření, od pondělí mohou otevřít větší provozovny

Díky příznivému vývoji epidemiologické situace ve výskytu nemoci covid-19 vláda Andreje Babiše na mimořádném jednání ve čtvrtek 23. dubna 2020 schválila rychlejší scénář uvolňování mimořádných karanténních opatření. Od pátku byla změněna pravidla omezení volného pohybu osob a lidé mohou chodit na veřejnosti či sportovat v až desetičlenných skupinkách. Od pondělí budou moci otevřít i provozovny až do 2 500 metrů plochy s výjimkou těch v nákupních centrech.

Od pátku 24. dubna se změní pravidla pro pohyb a pobyt na veřejnosti. Pohyb venku a při sportování bude omezen na nanejvýš desetičlenné skupiny, pokud nejde o rodinné příslušníky či výkon profese, a lidé si musí od sebe udržovat alespoň dvoumetrový odstup. Věřící se budou moci zúčastnit bohoslužeb, pokud jich v kostele či sboru nebude více než patnáct najednou a dodrží stanovená hygienická pravidla. Povolena je i spolková činnost, které se nesmí účastnit najednou více než deset osob.

Vláda Andreje Babiše také rozhodla, že urychlí naplánovaný scénář otevírání obchodů a provozoven. Od pondělí 27. dubna tak budou moci kromě již avizovaných menších krámků a provozoven otevřít i ty větší, a to až do 2 500 metrů prodejní plochy. Od pondělí mohou spustit provoz také posilovny, fitness centra a tělocvičny, ovšem bez možnosti využívat šatny a sprchy, autoškoly či zoologické a botanické zahrady s výjimkou uzavřených pavilonů.

Povolení se nadále netýká provozoven ve velkých nákupních centrech nad 5 000 m2, které nemají vlastní vstup zvenku, stravovacích zařízení s výjimkou prodeje výdejním okénkem a také provozoven, ve kterých dochází ke kontaktu poskytovatele služby s povrchem těla zákazníka. Všichni provozovatelé budou muset splnit přísné hygienické podmínky a nároky, například na dodržování nejméně dvoumetrového odstupu mezi zákazníky, na dezinfekci či na vybavení prodejen. Například zákazníci v prodejnách s oblečením si nebudou moci zboží zkoušet, zoologické zahrady zase mohou prodávat vstupenky jen on-line a to tak, aby se v areálu nenacházelo více než 150 osob na hektar plochy. Urychlit by se mohly i další vlny uvolňování, jak uvádí tisková zpráva Ministerstva průmyslu a obchodu.

Od pondělí také platí, že na konzultace, klinickou a praktickou výuku a praxi na vysoké škole či do vysokoškolské knihovny mohou začít individuálně chodit i studenti nižších ročníků.

Ministři od pondělí 27. ledna také na návrh Ministerstva vnitra změnili pravidla pro překračování státních hranic. Okruh cizinců, kteří mohou za vládou stanovených podmínek vstoupit do České republiky, se rozšířil o občany EU, kteří přijíždějí za účelem výkonu ekonomické činnosti nebo jako studenti vysokých škol ze zemí EU. Pro české občany a cizince s trvalým pobytem nově platí, že buď při návratu do ČR předloží potvrzení o negativním testu na COVID-19, nebo půjdou do karantény. Podrobnosti naleznete v tiskové zprávě Ministerstva vnitra.

Vláda také souhlasila s rozhodnutím ministra zdravotnictví zrušit zákaz přijímat pacienty do lázeňské rehabilitační péče. Lázeňská zařízení budou ale moci ubytovávat klienty jen po jednom v pokoji s výjimkou členů společné domácnosti, omezeno bude i společné stravování a skupinové procedury. Ministerstvo zdravotnictví také snížilo nároky na vyčlenění lůžek pro klienty sociálních služeb s prokázaným onemocněním COVID-19 v krajských a pražských zařízeních lůžkové péče, a to z 60 na alespoň 10 lůžek na 100 000 obyvatel.

Výsledky jednání vlády: http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/aktualne/vysledky-jednani-vlady-23-dubna-2020-181165/.

 

Aktualizace 19.04.2020

Městský úřad se vrací dnem 20.04. k normálnímu provozu a standardním úředním hodinám platným před zavedením opatření proti šíření koronaviru. Všechny agendy budou veřejnosti k dispozici v běžném režimu. Více v detailu.

Nadále však platí, že občané mají v co největší míře upřednostňovat písemný, e-mailový a telefonický kontakt před osobním ve všech případech, kdy je to možné. Při vstupu do budovy úřadu je nutné provést dezinfekci rukou v prostoru recepce.

Úřední hodiny jsou:

pondělí od 8 do 17.30 hodin,

úterý od 8 do 15 hodin,

středa od 8 do 17.30 hodin,

čtvrtek od 8 do 15 hodin,

pátek od 8 do 13 hodin.

Pokud se už vydáte na městský úřad osobně, pamatujte, že i nadále je třeba dodržovat preventivní opatření proti šíření nákazy. Patří mezi ně povinnost používat ochrannou roušku na obličeji, dodržovat dvoumetrový odstup, využívat desinfekční prostředky a neshlukovat se v místech, kde se čeká na vyřízení žádostí.

Pokud si nejste jisti, zda musíte kvůli vyřízení své záležitosti na úřad osobně, kontaktujte nejdříve s dotazem příslušný odbor a jeho úředníky prostřednictvím telefonu na čísla telefonů uvedená v kontaktech na webu města.

 

Aktualizace 07.04.2020

 

Ode dne 07.04.2020 je opět otevřen sběrný dvůr.

 

Omezení provozu městského úřadu

Do odvolání je v provozu pouze recepce městského úřadu každý den:

PO, ST 12:00 17:30 hod. 

ÚT, ČT 12:00 – 15:00 hod.

Pá 09:00 – 13:00 hod.

Pro minimalizaci osobního kontaktu bude probíhat odbavení jen přes okýnko recepce. Kumulace lidí v prostoru recepce je omezena pouze do počtu dvou osob (počítáno bez úředníků). Plnění pracovních povinností mimo budovu po individuálním zvážení v záležitostech, které nesnesou odkladu je možné za předpokladu dodržení zvýšených hygienických opatření.

Všechny platby např. za nájemné, odpady, psy provádějte pouze bezhotovostně. Pokud nevlastníte bankovní účet, platbu provedete po odpadnutí omezení provozu radnice (v takovém případě nebude vyměřováno penále ani jiná sankce) nebo si vyžádejte informace k platbě na tel. 352 350 678 nebo 720 052 856.

 

Aktualizace 31.03.2020

Vládní usnesení související s bojem proti epidemii koronaviru

Mimořádná opatření Ministerstva zdravotnictví

 

Aktualizace 30.03.2020

Vážení spoluobčané,

bohužel vám musím oznámit, že v našem městě máme 1. potvrzený případ nákazy COVID-19. Hygienická stanice nesděluje žádné podrobnější informace (věk, pohlaví atd.). Prosím, dodržujte pečlivě všechna nařízení a doporučení. Noste roušky a dbejte zvýšené hygieny. Společně to zvládneme.

Alexandr Terek, starosta

 

Aktualizace 25.03.2020

ODPOVĚDI NA DOTAZY PENDLERŮ A ZDRAVOTNÍKŮ:

Na základě množících se dotazů ohledně nových nařízení vlády a distribuce ochranných prostředků Karlovarský kraj pro pendlery a zdravotníky připravili přehledné stránky, kde najdou potřebné odpovědi na nejčastěji pokládané otázky.

 

Seznamte se s krizová opatření vlády23.pdfkrizovými opatřeními Vlády ČR z 23. 3. 2020.​ 

 

Aktualizace 23.03.2020

PČR - Jak s dětmi mluvit o koronaviru

PČR - Doporučení pro zachování psychické pohody pro veřejnost 

 

 

Aktualizace 18.03.2020

Vláda rozhodla o povinnosti nosit mimo domov ochranné prostředky a vyčlenila seniorům čas pro nakupování potravin

Vláda na mimořádném zasedání ve středu 18. března 2020 schválila několik nových opatření v souvislosti s bojem proti šíření koronaviru. Zavádí zákaz pohybu a pobytu mimo bydliště bez ochranných prostředků dýchacích cest. Zároveň se pro seniory nad 65 let speciálně vyčlenil čas k nakupování potravin, a to od 10.00 do 12.00 hodin. Pro pendlery pracující v zahraničí budou platit přísnější pravidla vycházení.

 

Povinnost nošení roušek od dnešního dne

Dnešním dnem, tj 18. 03. 2020 hejtman Karlovarského kraje Petr Kubis nařídil zákaz vstupu, pobytu a pohybu osob bez ochranných prostředků dýchacích cest (roušky, respirátory, šátky, šály a obdobné tkaniny a materiály) do prostředků veřejné hromadné dopravy. Zákaz dále platí i pro vstup do provozoven, jejichž provoz je povolen za nouzového stavu vyhlášeného vládou, do sociálních a zdravotnických zařízení, do sídel orgánů veřejné moci, správních orgánů a integrovaného záchranného systému, školských zařízení, pošt a lékáren a na všechna veřejně přístupná místa. Nařízení platí pro celé území Karlovarského kraje. Dále hejtman nařizuje v zařízeních poskytujících ubytovací služby na území Karlovarského kraje, v nichž bude současně více než 5 hostů nebo návštěvníků, rovněž zákaz pohybu bez ochranných prostředků dýchacích cest (roušky, respirátory, šátky, šály a obdobné tkaniny a materiály), a to počínaje dnem 18. 03. 2020 od 10:30 do odvolání, nejdéle však po dobu trvání krizového stavu. 

 

Předepisování léků MUDr. Švejda

Po dohodě s ordinací MUDr. Jiřího Švejdy můžete pro předepsání léků využít následující postup:

  • Na mobilní telefon č. 602284680 (Mgr. Viktorie De Stefanisová, vedoucí odboru správního a vnitřních věcí MěÚ Horní Slavkov) zašlete požadavek na předepsání léků spolu s uvedením jména, příjmení a data narození žadatele
  • V případě, že jste schopni léky sami vyzvednout v lékárně, napište také tel. kontakt, na který má být elektronický recept zaslán

  • Váš požadavek bude prostřednictvím e-mailu předán ordinaci MUDr. Švejdy

  • Pokud si nejste schopni léky zajistit v lékárně sami, bude e-recept zaslán ordinací zpět k rukám Mgr. De Stefanisové, která zajistí jejich vyzvednutí a distribuci k Vašim rukám – budete kontaktováni telefonicky

  • Pokud máte možnost, pro komunikaci s ordinací MUDr. Švejdy používejte e-mailovou adresu: drsvejdajiri@seznam.cz (nepoužívejte telefonní linky, jsou přetížené)

 

Omezení provozu městského úřadu

Do odvolání je v provozu pouze recepce městského úřadu v pondělí a středu od 14:00 hod. do 17.30 hod. Pro minimalizaci osobního kontaktu bude probíhat odbavení jen přes okýnko recepce. Kumulace lidí v prostoru recepce je omezena pouze do počtu dvou osob (počítáno bez úředníků).

Plnění pracovních povinností mimo budovu po individuálním zvážení v záležitostech, které nesnesou odkladu je možné za předpokladu dodržení zvýšených hygienických opatření.

Všechny platby např. za nájemné, odpady, psy provádějte pouze bezhotovostně. Pokud nevlastníte bankovní účet, platbu provedete po odpadnutí omezení provozu radnice (v takovém případě nebude vyměřováno penále ani jiná sankce) nebo si vyžádejte informace k platbě na tel. 352 350 678 nebo 720 052 856.

 

Aktualizace 17.03.2020

NAŘÍZENÍ HEJTMANA PRO VEŘEJNOU DOPRAVU:
Seznamte se se zněním nařízení.docxnařízení hejtmana Karlovarského kraje k opatření ve veřejné dopravě č.j.: KK/71/HK/20, které je účinné od půlnoci na 17. 3. 2020. Nařízení se týká všech dopravců ve veřejné linkové a železniční dopravě, kteří poskytují výkony na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících uzavřené s Karlovarským krajem.

 

Aktualizace 16.03.2020

Důležité informace pro seniory!

Senioři patří mezi nejohroženější skupinu obyvatel. Město připravilo soubor opatření a vyzýváme seniory k omezení vycházení a doržování zásad v přiloženém letáku.

Leták pro seniory

Omezení provozu městského úřadu

Od dnešního dne do odvolání je v provozu pouze recepce městského úřadu. Pro minimalizaci osobního kontaktu bude probíhat odbavení jen přes okýnko recepce. Kumulace lidí v prostoru recepce je omezena pouze do počtu dvou osob (počítáno bez úředníků). Žádný občan nebude bez telefonické domluvy a osobního vyzvednutí úředníkem vpuštěn do budovy.

Plnění pracovních povinností mimo budovu avšak vždy v lokalitě města po individuálním zvážení v záležitostech, které nesnesou odkladu je možné. Pracovní cesty úředníků MěÚ mimo město nejsou dovoleny.

Všechny platby např. za nájemné, odpady, psy provádějte pouze bezhotovostně. Pokud nevlastníte bankovní účet, platbu provedete po odpadnutí omezení provozu radnice (v takovém případě nebude vyměřováno penále ani jiná sankce).

 

Provoz jídelny při Základní škole ve Školní ulici nepřerušen. Je omezen způsob vydávání obědů.

Jídelna zajišťuje pro všechny občany včetně dětí obou základních škol možnost zajištění stravy včetně jeho rozvozu do místa bydliště. Jídlo nebude vydáváno osobně u okénka, výhradně do jídlonosičů a rozvážen do místa bydliště. Objednávku učiňte telefonicky na tel:: 602 540 900 nebo 352 688 421. Cena jídla u osob starších 75 let činí 56,- Kč u osob mladších je 63,- Kč.

 

Sběrný dvůr je do odvolání uzavřen

 

Přesné znění všech přijatých krizových opatření najdte na stránkách Úřadu vlady

 

Aktualizace 15.03.2020

!!!OMEZENÍ PROVOZU MATEŘSKÝCH ŠKOL POUZE PRO DĚTI RODIČŮ DOCHÁZEJÍCÍCH DO ZAMĚSTNÁNÍ!!!

Dne 15.03.2020 Krizový štáb v součinnosti s radními a ředitelkami mateřských škol, z důvodu ochrany zdraví obyvatelstva, maximálnímu omezení kontaktu osob a zamezení přenosu nákazy koronaviru, s okamžitou účinností omezuje provoz příspěvkové organizace Mateřská škola Horní Slavkov, Dlouhá 620/1 a Mateřská škola Horní Slavkov, Sportovní 713 pouze pro děti rodičů docházejících do zaměstnání. Děti rodičů, kteří jsou z jakéhokoliv důvodu doma (nezaměstnaní, mateřská dovolená, ošetřování osoby blízké apod.) nebudou vpuštěny. Nadále platí předchozí opatření, každému dítěti bude před vstupem změřena teplota, dítě s teplotou 37.5°C a vyšší nebude vpuštěno.

Děkuji za pochopení a respektování vydaného opatření. Zároveň nám všem přeji pevné zdraví a optimistickou mysl. Společně to zvládneme. Alexandr Terek, starosta města

 

 

POZOR ZMĚNA TELEFONNÍCH LINEK PŘI PODEZŘENÍ NA COVID-19:
Všechny dotazy při podezření na onemocnění COVID-19 v Karlovarském kraji přijímá informační centrum IZS. Stávající telefonní kontakty na hygienickou stanici již nebudou v provozu, informační centrum je dostupné nepřetržitě.

Kontakt na informační centrum Karlovarského kraje:

950 380 180
950 370 180

Žádáme Vás, abyste nadále nevyužívali pro zjišťování informací souvisejících s výskytem koronaviru a vyhlášením nouzového stavu linku 112.

INFORMAČNÍ LINKA KE KRIZOVÝM OPATŘENÍM VYHLÁŠENÝM VLÁDOU ZŮSTÁVÁ V PROVOZU:
601 214 174 denně od 8.00 - 15.00 hodin.

 

PRO SENIORY:
Nejohroženější skupinou jsou senioři, lidé s oslabenou imunitou a chronicky nemocní lidé. Ti by měli věnovat zvýšenou pozornost prevenci. V letáku níže je několik základních doporučení. Pokud nějaký senior nemá blízkou osobu, která mu v případě potřeby obstará nákup nebo vyAktualizace 14.03.2020zvedne léky, kontaktujte přímo mě na tel. 724 796 727 nebo vedoucí odboru správních a vnitřních věcí paní De Stefanisovou na tel. 352 350 661, 602 284 680. Rádi Vám vše potřebné zajistíme! Alexandr Terek

Jak se proti nákaze preventivně chránit

 

Vláda rozhodla o uzavření všech obchodů kromě prodejen potravin, lékáren, drogerií, čerpacích stanic a některých dalších

Vláda

I.          z a k a z u j e

  1. s účinností ode dne 14. března 2020 od 6:00 hod. do dne 24. března 2020 do 6:00 hod. maloobchodní prodej a prodej služeb v provozovnách, s výjimkou těchto prodejen:
  • potravin,
  • výpočetní a telekomunikační techniky, audio a video přijímačů, spotřební elektroniky, přístrojů a dalších výrobků pro domácnosti,
  • pohonných hmot,
  • paliv,
  • hygienického zboží, kosmetiky a jiného drogistického zboží,
  • lékárny a výdejny zdravotnických prostředků,
  • malých domácích zvířat,
  • krmiva a dalších potřeb pro zvířata,
  • brýlí, kontaktních čoček a souvisejícího zboží,
  • novin a časopisů,
  • tabákových výrobků,
  • služeb prádelen a čistíren,
  • prodeje přes Internet a dalšími vzdálenými prostředky, přičemž uvedené zboží a služby se převážně prodávají nebo nabízejí v dané provozovně,
  1. s účinností ode dne 14. března 2020 od 6:00 hod. do dne 24. března 2020 do 6:00 hod. přítomnost veřejnosti v provozovnách stravovacích služeb, s výjimkou provozoven, které neslouží pro veřejnost (např. zaměstnanecké stravování, stravování poskytovatelů zdravotních služeb a sociálních služeb, vězeňských zařízení); tento zákaz se nevztahuje na prodej mimo provozovnu stravovacích služeb (např. provozovny rychlého občerstvení s výdejovým okénkem nebo prodej jídla s sebou bez vstupu do provozovny), který může probíhat bez časového omezení,
  1. s účinností ode dne 14. března 2020 od 6:00 hod. do dne 24. března 2020 do 6:00 hod. činnost provozoven stravovacích služeb, umístěných v rámci nákupních center s prodejní plochou přesahující 5 000 m2,
  1. s účinností ode dne 14. března 2020 od 6:00 hod. provoz heren a kasin podle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách, ve znění pozdějších předpisů,

II. ruší s účinností ke dni 14. března 2020 k 6:00 hod. body I. 2. a I. 3. usnesení vlády ze dne 12. března 2020 č. 199.

Vláda přijala další mimořádná opatření k prevenci šíření koronaviru, do karantény musí všichni přijíždějící z rizikových zemí

  • Vláda proto rozhodla, že nařízení o povinné čtrnáctidenní karanténě po návratu ze zahraničí se bude kromě Itálie od 13. března 12.00 hodin nově vztahovat i na další vybrané rizikové země, jimiž jsou v současné době Čína, Jižní Korea, Írán, Itálie, Španělsko, Rakousko, Německo, Švýcarsko, Švédsko, Nizozemsko, Belgie, Velká Británie, Norsko, Dánsko a Francie. Aktuální seznam zemí naleznete na stránkách Ministerstva zdravotnictví.

Opatření v oblasti vězeňské služby

  • s účinností od 14. března 2020 id 00.00 hodin jsou po dobu vyhlášení nouzového stavu zakázány návštěvy obviněných ve vazební věznici, odsouzených ve výkonu trestu ve věznicích a chovanců v ústavech pro výkon zabezpečovací detence.

Ministerstvo spravedlnosti zavedlo řadu další řadu opatření týkajících se rezortu justice.

Zařazení koronaviru na seznam nakažlivých nemocí

  • vláda schválila novelu nařízení vlády, kterým se pro účely trestního zákoníku stanoví, co se považuje za nakažlivé lidské nemoci, nakažlivé nemoci zvířat, nakažlivé nemoci rostlin a škůdce užitkových rostlin s tím, že na seznam nakažlivých lidských nemocí byl nově doplněn koronavirus SARS-CoV-2;
  • to znamená, že úmyslné šíření nového koronaviru bude nově trestným činem.

 

Ve čtvrtek 12.03.2020 zasedal Krizový štáb s radou města a řediteli všech příspěvkových organizací města. Přijal tato opatření:

Preventivní opatření města k šíření nákazy koronaviru

Krizový štáb města vydal tato opatření souvisejících s nákazou koronaviru ve městě:

Mateřské školy - budou i nadále otevřené v plném provozu,

  • pokud je rodič z jakéhokoliv důvodu doma doporučuje se ponechat dítě doma s rodičem,
  • při vstupu dítěte do školky mu bude změřena teplota, v případě naměření teploty vyšší než 37,5 °C nebude dítě vpuštěno.

Základní školy - byly uzavřeny rozhodnutím Ministerstva zdravotnictví ČR ode dne 11.03.2020

  • pouze jídelna při Základní škole ve Školní ulici je v provozu - je možné objednat a převzít stravu pro občany bez omezení tedy i pro žáky uzavřených škol za plnou cenu a to v čase 11.15  - 13.00 hod.
  • pro studium žáků je nutné sledovat informace na webových stránkách Základních škol

ZUŠ a DDM -  byly uzavřeny rozhodnutím Ministerstva zdravotnictví ČR ze dne 11.03.2020

MěÚ - provoz bez omezení

Pečovatelská služba - provoz bez omezení

Městské kulturní středisko - všechny kulturní akce jsou zrušeny!

  • knihovna je uzavřena rozhodnutím Ministerstva zdravotnictví od 13.03. 2020
  • muzeum uzavřeno od 13.03. 2020
  • kavárna uzavřena od 14.03. 2020

Vyhlášení nouzového stavu

Vláda v souladu s čl. 5 a 6 ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, vyhlašuje pro území České republiky z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru (označovaný jako SARS CoV-2) na území České republiky nouzový stav na dobu od 14.00 hodin dne 12. března 2020 na dobu 30. dnů.

 

Opatření o zákazu pořádání kulturních, sportovních a dalších akcí s účastí nad 30 osob

Opatření o zákazu školní docházky, vzdělávacích a volnočasových aktivit ve školství

Opatření o zákazu vstupu do ČR a cestování do rizikových zemí

Důležité informace a odkazy

Veškeré aktuální informace ohledně onemocnění COVID-19 najdou občané na novém portálu MZ ČR ke koronaviru, na stránkách Ministerstva zdravotnictví ČR, na webu Státního zdravotního ústavuKrajské hygienické stanice Karlovarského kraje.

Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR zároveň zveřejnilo instrukce, jak postupovat v případě, kdy rodič musí zůstat s dítětem doma (ošetřovné a homeworking).

Praktické rady pro občany pracující v zahraničí "Pendlery"

https://www.mvcr.cz/clanek/typove-situace-pri-prekracovani-hranic.aspx

Vzor potvrzení pro přeshraniční pracovníky

Vzor potvrzení pro přeshraniční pracovníky


Přílohy

Vytvořeno: 12. 3. 2020
Poslední aktualizace: 30. 4. 2020 13:52
Autor: Správce Webu